15 lipca 2006
15 miesiecy remontu Podwala - objazdy i zmiany trasy pojazdów ZTM
Jeszcze jeden katamaran na Zatoce
14 lipca 2006
Tramwaje z Gdyni popularniejsze niz przewidywano
Gniewino dotuje kursy po jeziorze Zarnowieckim
13 lipca 2006
Brak informacji drogowych o przeprawach na Wiśle
Strajk o bezpieczniejsze przejazdy kolejowe
12 lipca 2006
Darmowe przejazdy dla niepełnosprawnych
Darmowa jazda komunikacją miejską dla dzieci niepełnosprawnych - to rozwiązanie, na które czeka w Gdańsku kilkaset rodzin. W tej chwili dzieci do szesnastu lat z orzeczeniem niepełnosprawności - mogą bezpłatnie korzystać z tramwajów lub autobusów tylko na trasie między szkołą a domem. Władze Gdańska obiecują, że zajmą sie problemem.
Źródło: Radio Gdańsk
Źródło: Radio Gdańsk
Z Rębiechowa do Lwowa i Kijowa
Wakacyjne wizyty wielkich wodnych wycieczkowców [wwwww]
Protest dyzurnych ruchu
Kolejny tramwaj wodny w Gdańsku ruszy od soboty
Towarowym do Nowego Portu + nowe kredyty na druty i szyny
11 lipca 2006
Autobusowa wojna o Ustkę trwa
Jedna z firm nielegalnie obsługuje trasę do Ustki. Konkurencja liczy straty, a Inspekcja Transportu Drogowego nakłada kary. Właściciel firmy zapewnia, że wszystko odbywa się zgodnie z przepisami. Chodzi o firmę Cezar z Ustki. Właściciel firmy, Konrad Radomski ma jedynie licencję na okazjonalny przewóz osób. Na tej podstawie może na przykład zawieźć dzieci na wycieczkę. Tymczasem jego autobusy zabierają pasażerów regularnie ze Słupska do Ustki przyjeżdzając kilka minut przed innymi przewoźnikami. Jerzy Żyliński z pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego potwierdził, że firma Cezar wozi pasażerów wbrew przepisom. Wszczęlismy już dwa postępowania administracyjne, mamy także materiały na trzecie - dodaje Żyliński. Inspekcja Transportu Drogowego nie wyklucza, że wystąpi do starosty słupskiego o odebranie firmie Cezar licencji na okazjonalny przewóz pasażerów. Tymczasem inni, działający legalnie przewoźnicy podliczają straty. Piotr Rachwalski z firmy Nord Express powiedział Radiu Gdańsk, że to co najmniej kilkaset złotych dziennie.
Właściciel firmy Cezar Konrad Radomski uważa, że ma prawo przewozić pasażerów na trasie Słupsk - Ustka, bo nie ma ustalonego rozkładu jazdy. W jego opinii w takiej sytuacji kursy można traktować jako okazjonalne, a nie regularne połączenie.
Źródło: Radio Gdańsk
Właściciel firmy Cezar Konrad Radomski uważa, że ma prawo przewozić pasażerów na trasie Słupsk - Ustka, bo nie ma ustalonego rozkładu jazdy. W jego opinii w takiej sytuacji kursy można traktować jako okazjonalne, a nie regularne połączenie.
Źródło: Radio Gdańsk
Chełmski tramwaj droższy niż się spodziewali
40 milionów więcej niż pierwotnie zakładano będzie kosztował gdański projekt linii tramwajowej na Chełm. Dziś gdańscy radni musieli zebrać się na nadzwyczjanej sesji rady miasta, by dokonac zmian w wieloletnim planie inwestycyjnym i zarezerwować środki na komunikacyjne inewstycje. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdańska Marcin Szpak - pierwotny kosztorys nie uwzględniał wzrostu cen surowców potrzebnych do budowy tramwajowej linii, a projekty budowy były aktualizowane w 2004 roku kiedy to stal i miedż były znacznie tańsze. W tym czasie podrożały nawet o 200%.
Za kilka dni rozstrzygnie się kolejny juz przetarg na firmę, która zbuduje linię tramwajową na Chełm.
Źródło: Radio Gdańsk
Za kilka dni rozstrzygnie się kolejny juz przetarg na firmę, która zbuduje linię tramwajową na Chełm.
Źródło: Radio Gdańsk